محمد حسن تحریریان
نام و نام خانوادگی : دکتر محمدحسن تحريريان
مرتبه علمی : استاد
ایمیل : tahririan@shbu.ac.ir
شماره تماس : 031-59790 - داخلی 273
صفحه وب :

 

سوابق تحصیلی
کارشناسی : زبان انگلیسی , دانشگاه اصفهان , ایران , 1348
کارشناسی ارشد : زبان انگلیسی , دانشگاه شیراز , ایران , 1350
دکتری : زبانشناسی و آموزش زبان , دانشگاه ایندیانا-بلومینگتن , -- , 1357
سوابق پژوهشی فارسی
1 . تالیف کتاب : زبان دانشگاهی( یک , , دانشگاه شیراز , 1351
----------------------
2 . تالیف مقاله : زبان دانشگاهی (2 , , - , 1352
----------------------
3 . تالیف کتاب : زبان انگلیسی برای دانشجویان دانشگاه , , مرکز نشر دانشگاهی , 1361
----------------------
4 . تالیف کتاب : افزایش مهارت خواندن بزبان انگلیسی (1) , , دانشگاه پیام نور , 1365
----------------------
5 . تالیف کتاب : انگلیسی برای دانشجویان دندانپزشکی , , سازمان سمت , 1371
----------------------
6 . تالیف کتاب : افزایش مهارت خواندن به زبان انگلیسی (2) , , سازمان سمت , 1372
----------------------
7 . تالیف کتاب : سازمان سمت انگلیسی برای دانشجویان پزشکی 2 , , سازمان سمت , 1372
----------------------
8 . تالیف کتاب : خواندن متون مطبوعاتی , , دانشگاه پیام نور , 1374
----------------------
9 . تالیف کتاب : انگلیسی برای دانشجویان پزشکی 3 , , سازمان سمت , 1376
----------------------
10 . ارائه مقاله : مهارت خواندن برای خواندن , , دانشگاه پیام نور , 1378
----------------------
11 . تالیف کتاب : انگلیسی برای دانشجویان دانشگاه , , دانشگاه شیخ بهایی , 1379
----------------------
12 . تالیف کتاب : انگلیسی برای دانشجویان دانشگاه , , دانشگاه شیخ بهایی , 1386
----------------------
13 . ارائه مقاله : یادگیری مهارت خواندن از طریق خواندن , , دانشگاه شیخ بهایی , 1386
----------------------
14 . تالیف کتاب : انگلیسی مقدماتی برای دانشجویان دانشگاه , , دانشگاه شیخ بهایی , 1387
----------------------
15 . ارائه مقاله : خواندن و درک مفاهیم 4 , , دانشگاه شیخ بهایی , 1388
----------------------
سوابق پژوهشی انگلیسی
1 . ارائه مقاله : Vocabulary improvement and language development. IJOAL, 12.1, India , India , 1363
------------------------------------------
2 . ارائه مقاله : Motivation and language development. IJOAL 13.2, India , India , 1364
------------------------------------------
3 . ارائه مقاله : Error awareness and language development. RELC Journal 18.1, Singapore , Singapore , 1365
------------------------------------------
4 . ارائه مقاله : Structural sequencing for EFL materials. IJOAL 14.2. India , India , 1365
------------------------------------------
5 . ارائه مقاله : ESP yes, but for what learners? IAPE, 13, Esfahan , Esfahan , 1366
------------------------------------------
6 . ارائه مقاله : Attitude and methodology in teaching reading to EFL learners. IJOAL 15, 1 India , India , 1366
------------------------------------------
7 . ارائه مقاله : Acquisition of English structures by EFL learners. IJOAL 16.2. India , India , 1367
------------------------------------------
8 . ارائه مقاله : Reducing EFL learners' writing errors--a practical approach. RELC , --- , 1368
------------------------------------------
9 . ارائه مقاله : EFL learners' strategy of employing syntactic and semantic cues in reading. Indian Journal of Applie , -- , 1368
------------------------------------------
10 . ارائه مقاله : A summative evaluation of teaching of English in Iranian universities.RBIU,6.2. Esfahan , Esfahan , 1369
------------------------------------------
11 . ارائه مقاله : Task variability and interlanguage use. (coauthored). IRAL, 30, Germany , Germany , 1371
------------------------------------------
12 . ارائه مقاله : The methodology factor in teaching ESP.(coauthored). ESP Journal, 12.3 Pergammon, U.S.A , U.S.A , 1372
------------------------------------------
13 . ارائه مقاله : Core Vocabulary and EFL materials. JSSh 16.2 , --- , 1372
------------------------------------------
14 . ارائه مقاله : Task-process approach in teaching writing to EFL learners. RBIU. 7.1 , --- , 1372
------------------------------------------
15 . ارائه مقاله : Process-feedback method in teaching EFL writing. IJOAL, 21.1. India, , India , 1374
------------------------------------------
16 . ارائه مقاله : EFL learners, proficiency and their performances on GPE and ESP collocations. IJOAL 22.2. . India , India , 1375
------------------------------------------
17 . ارائه مقاله : Communicative Conventions in Discussion Discourse. IJPL 3 , --- , 1376
------------------------------------------
18 . ارائه مقاله : Passivization: a cross-linguistic perspective. IRAL , Germany , Germany , 1377
------------------------------------------
19 . ارائه مقاله : Information structure in Persian. The Journal of Humanities of the Islamnic Republic of Iran. 8.2 , Iran , 1380
------------------------------------------
20 . ارائه مقاله : Peer review, teacher feedback, and EFL learners' writing development. Iranian Journal of Applied Lin , --- , 1380
------------------------------------------
21 . ارائه مقاله : The functional role of linking strategies in processing L2 words. Journal of Social Sciences and Hum , --- , 1381
------------------------------------------
22 . ارائه مقاله : Content-based EFL instruction: a multiple intelligences approach. Journal of the Faculty of Letters , --- , 1381
------------------------------------------
23 . ارائه مقاله : A contrastive schematic genre analysis of Farsi and English narratives: the case of short stories. S , -- , 1381
------------------------------------------
24 . ارائه مقاله : Analysis of e-mail genre: a new perspective to EAP writing. Iranian Journal of Applied Linguistics 6 , --- , 1382
------------------------------------------
25 . ارائه مقاله : The significance of encyclopedic knowledge in the integration of word meaning by EFL learners. AILA , --- , 1382
------------------------------------------
26 . ارائه مقاله : EFL learners, proficiency in English and their writing performance on a letter writing task. Iranian , --- , 1382
------------------------------------------
27 . ارائه مقاله : Content-based EFL instruction. Language for Specific Purposes. 18.1. England. 2003. , --- , 1382
------------------------------------------
28 . ارائه مقاله : Discoursal and formal features of psychology and sociology texts: a case of text analysis for ESP pu , -- , 1382
------------------------------------------
29 . ارائه مقاله : College EFL learners, achievement and their language learning strategies. The Journal of Humanities , -- , 1382
------------------------------------------
30 . ارائه مقاله : Reading internet documents: new insights for teaching foreign language reading. ICIL, 4.2. 2005. , 1384
------------------------------------------
31 . ارائه مقاله : A comparative analysis of thesis and dissertation abstracts written by native and non-native ESL wri , 1384
------------------------------------------
32 . ارائه مقاله : Negotiation of meaning and noticing in text-based online chat. The Modern Language Journal, 90, iv, , 1385
------------------------------------------
33 . ارائه مقاله : Farsi-speaking Learners’ Differential Command of Definite Types: A cross-linguistic study. The Lingu , 1386
------------------------------------------
34 . ارائه مقاله : A contrastive analysis of English and Persian Newspaper Headlines. International Journal of Communic , 1386
------------------------------------------
35 . ارائه مقاله : Strategic Needs of ESL Students in Developing their Literary Competence. The Asian ESP Journal 3, 1, , 1386
------------------------------------------
36 . ارائه مقاله : The Discoursal and Formal Analysis of E-mails: A cross disciplinary genre analysis. The Iranian Jour , 1387
------------------------------------------
37 . ارائه مقاله : Developing a profile of the ESP needs of Iranian students: the case of students of nursing and midwi , 1387
------------------------------------------

 

بازگشت